دسته‌بندی نشده

ابزارآلات بادی یا برقی؟

بزرگترین نقاط ضعف ابزارهای بادی
هزینه اولیه: کمپرسورهای هوا ارزان نیستند. حتی پیدا کردن کمپرسورهای دست دوم یک پیشنهاد ناخوشایند است. اگر بتوانید یک موردی پیدا کنید که نشتی نداشته باشد.
تعمیر و نگهداری: حتی اگر از مدل کم مصرف نیز استفاده شود،برنامه تعمیر کمپرسور هوا باید رعایت شود.
شیلنگ: حتی اگر از کمپرسور باد قابل حمل نیز استفاده کنید، شما باید شیلنگ را از کمپرسور به ابزار خود وصل کنید.علاوه بر این، شیلنگهای هوا ارزان قیمت به نشتی معروف هستند وحتما باید از شیلنگ هوا با کیفیت وخوب استفاده کنید.
کمپرسور باد: سنگین و پر سر و صدا هستند. حتی بی صدا ترین کمپرسورها حدود ۶۰ دسی بل سر و صدایی ایجاد می کنند.

بزرگترین نقاط ضعف ابزارهای برقی
هزینه اولیه: ابزارهای برقی معمولاً گرانتر از نسخه های پنوماتیک آنها هستند.
برق مورد نیاز: بدیهی است که برای تأمین برق ابزارهای برقی به برق نیاز دارید. کمپرسورها می توانند هوا را در مخازن خود ذخیره کنند ، اما ابزارهای برقی برای عملکرد نیاز به برق دارند.
کابل برق: درست مانند شیلنگهای موجود در کمپرسورها، باید توجه داشته باشید که کابل ابزار شما کجاست و معمولاً قابل تعویض نیست.دائما باید مراقب آسیب ندیدن سیم‌ها نیز باشید.
حرکت محدود: قابلیت حرکت شما را محدود کرده و به عبارتی شما را به یک دیوار متصل می کنند و همچنین خطرهای استفاده از برق تنها در صورت استفاده از ابزار برقی ممکن است.
مزایای ابزار های بادی نسبت به برقی :
بسیار از افراد غیر حرفه ای ممکن است ابزار های بادی را جایگزین مناسبی برای ابزار های برقی ندانند . این مساله ناشی از این است که به صورت عموم افراد در منزل و محیط کار بیشتر با ابزار های برقی مواجه و آشنا شده اند . اما چند مزیت کلیدی برای ابزار های بادی نسبت به برقی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم .

توان بالاتر نسبت به وزن :
داشتن توان بالاتر نسبت به وزن در ابزار های بادی اپراتور را کمتر خسته میکند .ابزار های بادی معمولا کوچکتر و سبکتر از ابزار های برقی هستند زیرا موتور بادی اصولا به لحاظ طراحی ساده تر و کم حجمتر از موتور برقی است . این موضوع مخصوصا زمانی که ابزار بادی را می خواهید برای طولانی مدت استفاده کنید مانند خط تولیدی که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند، بسیار اهمیت پیدا می کند .

فرایند سرد کردن ابزار :
ابزار های بادی به ندرت در فرایند کارکرد گرما تولید می کنند . خود جریان باد در ابزار پنوماتیک آن را خنک می کند . بنابراین خطر آسیب کمتری برای ابزار شما در حین کار مداوم وجود دارد.

ایمنی :
عملیات کارکرد با جریان باد و ابزار های بادی بسیار تمیز است به این معنی که احتمال خطر آتش سوزی و حریق بسیار پایین است . علاوه بر این در زمان استفاده از ابزار های بادی توسط اپراتور احتمال خطر برق گرفتگی و از سیم یا باطری را نیست، به ویژه هنگامی که در معرض مایعاتی مانند خنک کننده یا آب قرار می گیرند.

انعطاف پذیری :
با وجود کمپرسور باد و شلنگ و کوپلیک و اتصالات مورد نیاز، شما امکان راه اندازی طیف وسیعی از ابزار آلات بادی را دارید . یک دریل بادی یا سنگ فرز بادی یا بکس بادی و یا پولیش بادی همگی می توانند از یک کمپرسور باد تغذیه شوند . به راحتی از اتصالات جدا شده یا مجددا وصل و راه اندازی شوند .

قیمت :
درست است که برای راه اندازی ابزار های بادی نیاز به هزینه کرد اولیه برای خرید کمپرسور و شلنگ و کوپلینگ و واحد مراقبت و غیره می باشد ، اما به طور کلی خرید و نگهداری و همچنین هزینه تعمیرات ابزار های بادی از ابزار های برقی ارزانتر هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *